Pàgines

divendres, 27 de maig del 2011

“Per a l’organització de totes les taules i cadires necessàries per a aquesta festa és necessari que els pares dels alumnes 6è hi col·laborin. Preguem us poseu en contacte entre vosaltres per a poder tenir-lo tot preparat abans de les 21:00 h del dissabte 4 de juny”


dimecres, 25 de maig del 2011

Curs 2011-2012 el 7 de setembre

Ensenyament proposa començar el curs 2011-2012 el 7 de setembre i abolir la setmana blanca

Actualitzat a les 09:42 h   25/05/2011

La proposta de calendari escolar que el Departament d'Ensenyament posarà aquest dimecres sobre la taula del Consell Escolar de Catalunya preveu que el curs 2011-2012 comenci dimecres 7 de setembre i s'acabi el 22 de juny. Altres punts importants són la voluntat de tornar a considerar festiu l'endemà del dia de Reis i la desaparició de la polèmica setmana blanca.


Segons el document provisional d'Ensenyament al qual ha tingut accés Catalunya Ràdio, les classes d'Infantil, Primària, ESO, Batxillerat i Formació Professional començarien aquest dia, i només els de cicles formatius de grau superior, escoles d'idiomes i formació d'adults ho farien una setmana més tard, el 14 de setembre. 

El document, que ja s'ha fet arribar als membres del consell escolar i als sindicats de professors, també posa data als exàmens de recuperació. Així, els alumnes d'ESO i 1r de Batxillerat els faran el 3 i 4 de setembre, i els de cicles formatius i 2n de Batxillerat el mes de juny, just després de les avaluacions finals.
http://www.tv3.cat/3alacarta/videos/3544032

D'altra banda, la nova proposta de calendari torna a considerar festiu el 7 de gener (que el 2012 cau en dissabte) i es permet als centres escolars triar set dies de lliure disposició a raó de dos o tres per trimestre. De tota manera, si una escola o institut vol fer-ne cinc de seguits, també ho podrà fer. Així, els centres que ho desitgin podran repartir els dies de festa a l'estil de la setmana blanca, que, com ja havia anunciat reiteradament la consellera Rigau, es proposa que desaparegui.



dimecres, 18 de maig del 2011

FESTA de 6è curs


casal d'estiu organitzat per l'ampa


A la reunió del passat 18 de maig es va posar al corrent de l'estat de l'organització del casal d'estiu per a aquest any i els obstacles amb què ens hem trobat. Al final esva sotmetre a votació el seguir endavant o no amb la organització i per majoria va sortir el no. Aquest any no es farà casal d'estiu organitzat per l'ampa de la Garalda,encara que els nostres esforços dedicats en les últimes setmanes havien estat grans.En uns dies amb la publicació de la garaldeta es farà un comunicat oficial de l'Ampainformant de les causes alienes a la nostra voluntat que han complicat l'organització d'aquest casal. 


Moltes gràcies a tots






En la reunión del pasado 18 de mayo se puso al corriente del estado de la organización del casal de verano para este año y los obstáculos con los que nos hemos encontrado. Al final se sometio a votación el seguir adelante o no con la organización y por mayoría salió el no. Este año no se hará casal de verano organizado por el ampa de La Garalda, aunque nuestros esfuerzos dedicados en las últimas semanas an sido grandes. En unos días con la publicacion de la garaldeta se hará un comunicado oficial del Ampa informando de las causas ajenas a nuestra voluntad que han complicado la organización de este casal. 


Muchas gracias a todos

dimecres, 4 de maig del 2011

Un total 71.387 nens i nenes faran avui i demà la prova d'avaluació de sisè de primària


  • S’amplia la informació a les famílies per tal que coneguin el nivell del seu fill/a de cadascuna de forma més detallada
  • Les proves duraran dos dies, 4 i 5, i es realitzaran a 2.101 centres educatius del país
  • Amb aquestes proves es permet veure quin és el grau d’assoliment de les competències bàsiques a la primària abans que els alumnes facin el pas a l’educació secundària
  • Les proves analitzaran els coneixements en llengua catalana, llengua castellana, llengua estrangera i matemàtiques
 
 
Un total de 71.387 nens i nenes faran avui i demà la prova d’avaluació de sisè de primària. La novetat més destacada d’enguany és que s’amplia la informació a les famílies per tal que coneguin el nivell del seu fill/a de forma més detallada, com ara l’habilitat en comprendre un text, en aplicar les normes ortogràfiques o en fer operacions en nombres.
 
Les proves serveixen per analitzar quin és el grau d’assoliment de les competències bàsiques a l’acabar l’educació primària. L’avaluació de sisè comprèn quatre matèries: llengua catalana, llengua castellana, llengua estrangera –francès i majoritàriament anglès- i matemàtiques.
 
Les proves es realitzaran en un total de 2.101 centres educatius del país durant dos dies. Demà 4 de maig l’alumnat farà la prova de llengua catalana i matemàtiques i dijous 5 de maig serà el torn de la prova de llengua castellana i llengua estrangera –anglès o francès-. Aquest és el tercer any que se celebra l’avaluació de sisè de primària i per tant hi ha una major estabilitat en les proves, fet que permetrà comparar amb més rigor el resultat respecte l’any passat.
 
L'alumnat que viu a la Vall d’Aran –85 alumnes-, també haurà de respondre una prova específica de llengua aranesa, al marge de la de català, castellà, llengua estrangera i matemàtiques, comunes a la resta. Respecte la llengua estrangera, 65.842 alumnes han optat per l’anglès i 525 pel francès.
 
Un total de 79 comissions coordinaran tota l’avaluació, alhora que vetllaran per l'aplicació correcta dels mecanismes. Aquestes comissions estan formades pel president o presidenta de la comissió –inspector/a del Departament d’Ensenyament- i pels avaluadors/ores externs, que seran mestres tant de primària com professorat de secundària.
 
Les dades del nombre total d’alumnes, de centres, de comissions i d’aplicadors de les proves són les següents:
 
 
Servei Territorial
Alumnes
Centres
Comissions
BARCELONA CONSORCI
13.315
329
12
BAIX LLOBREGAT
7.647
194
6
CATALUNYA CENTRAL
5.234
195
6
GIRONA
7.288
248
11
BCN COMARQUES
8.080
219
5
LLEIDA
3.987
204
14
TARRAGONA
6.256
196
8
TERRES DE L’EBRE
1.767
76
3
VALLÉS OCCIDENTAL
9.303
221
7
VALLÉS ORIENTAL - MARESME
8.510
219
7
TOTAL
71.387
2.101
79
 
 
Més informació per a les famílies
 
La novetat en la prova d’avaluació del 2011, és la introducció en l’informe de cada l’alumne un nou full explicatiu que donarà més informació a les famílies. Amb aquesta ampliació s’indica el nivell assolit en cadascuna de les habilitats de les diferents àrees.
 
En aquest informe s’explicitarà, per exemple, si el nivell de l’alumne és alt, mitjà o baix en competències com l’aplicació de les normes ortogràfiques, la utilització de vocabulari adequat, la realització coherent d’un text o el desplegament de figures geomètriques. L’objectiu és disposar de dades més concretes per tal d’orientar l’alumnat en els processos de millora.
 
Aquest informe que lliura el Departament d’Ensenyament a les famílies també es completa amb l’informe que reben els centres, que poden saber la seva situació respecte la mitjana de centres de Catalunya.
 
Totes aquestes dades tenen valor informatiu del nivell de l’alumnat català en acabar l’etapa de primària no només pels centres i les famílies, també pel Departament. Amb totes les dades, es pot analitzar centre a centre les mancances i els punts forts i actuar per a invertir els primers i reforçar allò que funciona bé.
 
 
El contingut íntegre de les proves es podrà consultar cada dia al web del Consell Superior d’Avaluació un cop hagin començat les proves als centres.
 

Ensenyament redueix a més de la meitat els grups de P3 que incrementen la ràtio d'alumnes per al proper curs en la preinscripció


  • La programació de places ha permès reduir en un 57% el nombre de grups a l’escola pública amb increment de ràtio
  • El 91,32% dels alumnes de P3 i el 94,45% dels de primer d’ESO que han estat assignats han obtingut el centre demanat en primer lloc
  • Un total de 24.179 alumnes usen el nou criteri de desempat, 16.392 alumnes l’han sol·licitat en centres públics i 7.787 en centres concertats
  • Disminueix l’assignació d’ofici, passant de 3.533 places a  2.011 places
  • A partir d’avui els centres d’educació primària i secundària publiquen els llistats definitius d’alumnat admès, i els pares rebran un missatge al telèfon mòbil amb el nom del centre on ha estat assignat el seu fill/a
 
 
El Departament d’Ensenyament redueix per al proper curs a més de la meitat els grups de P3 que en la preinscripció incrementen la ràtio d’alumnes -passant de 238 grups a 126-. En el cas de l’escola pública, la disminució en els grups representa un 57%, passant de 150 a 65 grups, i en la concertada s’ha passat de 88 a 61 grups.
 
Aquesta és una de les dades que es desprenen del resultat de les preinscripcions escolars per al curs 2011-2012. A partir d’avui l’alumnat que ha participat en el procés de preinscripció als estudis obligatoris ja sap el resultat de la seva sol·licitud.
 
El gruix més gran d’assignacions s’ha produït a P3, ja que és el curs on s’incorporen tots els alumnes a les escoles. En aquest cas, de les 81.757 assignacions del primer curs del segon cicle d’educació infantil un 91,32% han obtingut el centre que havien sol·licitat com a primera opció.
 
El segon volum de peticions de preinscripció es dóna a primer d’ESO, ja que es tracta del primer curs de l’educació secundària, i per tant, del pas de l’escola a l’institut. En aquest cas, un 94,45% dels alumnes han obtingut en la preinscripció el centre que han demanat en primer lloc, que correspon a 45.561 alumnes.
 
En l’educació primària el volum de sol·licituds de preinscripció és menor que a l’educació infantil i l’educació secundària, ja que la majoria d’alumnes continuen estudiant en el mateix centre escolar. En aquest cas, de l’alumnat assignat un 77,68% ha obtingut el centre demanat en la preinscripció com a opció primera.
 
Cal destacar que en el procés d’enguany hi ha hagut 126.303 assignacions que s’han satisfet com a primera opció atorgada. Una xifra superior a la de la preinscripció del curs 2010-2011, que va ser de 119.497.
 
Una de les novetats de la preinscripció ha estat la introducció del  nou criteri de desempat. S’han atorgat 5 punts de desempat per l’alumnat que hagi tingut pare, mare, tutor/a o germà escolaritzat en el centre on es presenta la sol·licitud. Del total de 24.179 alumnes que han al·legat aquest criteri, 16.392 alumnes l’han al·legat en centres públics i 7.787 en centres concertats.
 
Informació a les famílies
 
A partir del 2 de maig, els centres d’educació infantil i primària i els centres d’educació secundària publiquen en el tauler d’anuncis la relació d’alumnat admès, informació que també es pot consultar en les oficines municipals d’escolarització. Alhora, les famílies que ho han demanat en la sol·licitud reben avui un missatge en el seu telèfon mòbil on se’ls informa de quin és el centre assignat al seu fill/a.
 
El següent pas del procés de preinscripció serà la matriculació de l’alumnat, que s’haurà de fer entre el 6 i el 10 de juny, ambdós inclosos, en el centre assignat.
 
 
 

dilluns, 2 de maig del 2011


La consellera d'Ensenyament explica que amb les mesures s'afrontarà el fracàs escolar, l'augment d'alumnat i la garantia dels llocs de treball


  • La consellera d’Ensenyament, Irene Rigau, lamenta que els sindicats no hagin tingut present que la realitat del país actual no és la mateixa que quan van signar
  • Rigau ha destacat la voluntat negociadora del Departament a través de 3 reunions
  • La consellera considera que les negociacions s’han fet amb bona fe, complint amb la normativa i introduint algunes modificacions proposades pels mateixos sindicats
  • Segons la consellera Rigau, “ara hem de seguir endavant, ja que la nostra obligació és garantir un bon inici de curs escolar”
Aquest matí ha tingut lloc la tercera reunió de la mesa de negociació entre Departament d’Ensenyament i sindicats per reorganitzar les plantilles dels centres educatius amb l’objectiu d’assumir el nou alumnat que s’incorporarà al sistema i alhora combatre el fracàs escolar. La proposta final no ha estat acceptada pels sindicats.
Segons la consellera d’Ensenyament, Irene Rigau, “calia negociar i hem negociat. Estem satisfets de la feina que hem fet. El repte era difícil, important, perquè comporta adequar-se a les circumstàncies econòmiques del país, donar una resposta des de l’educació al que necessita el país”. Rigau ha defensat que les mesures adoptades serviran per garantir les tres prioritats del Departament: la lluita contra el fracàs escolar, el manteniment dels llocs de treball i garantir l’escolarització de l’alumnat el proper curs.
La titular d’Ensenyament ha recordat que s’han celebrat tres sessions de negociacions: “s’ha discutit i analitzat el contingut de tots els documents. S’han modificat alguns punts amb les propostes recollides. El Departament ha negociat de bona fe les propostes que havia presentat i hem complert amb el que vam dir des del primer dia, que mantindríem els llocs de treballs”.
La proposta del Departament d'Ensenyament no ha estat acceptada pels sindicats. Segons la consellera d’Ensenyament, “els sindicats demostren un conservadurisme radical perquè asseguren que no volen modificar quelcom que ja estava acordat. Lamentem que els sindicats no hagin tingut present que la realitat actual no és la mateixa que quan van signar l’acord. Ara hi ha unes noves circumstàncies”.
La consellera ha explicat que el principal punt discrepant ha estat que els sindicats demanen mantenir la plantilla de cada centre: “fem una proposta d’optimització i ells fan una proposta de fixació de la plantilla existent, fet que suposa al final augmentar la plantilla, i això és una cosa que no es preveu”.
Les negociacions han comportat modificar alguns dels preceptes inclosos en el document inicial. És el cas d’ajornar fins el curs 2012-2013, si s’escau, la mesura que les tasques de vigilància al pati recaiguin en tants mestres com cicles per línia tingui el centre i tants mestres com grups hi hagi a l’etapa infantil. Una mesura que suposava computar 2,5 hores setmanals dins l’horari lectiu dels mestres i que queda pendent d’estudi.
Un altre dels canvis introduïts és la reducció horària per a majors de 59 anys, que finalment s’ha avançat fins els 55 anys. En la proposta final sobre les dues hores de reducció de l’horari s’han distingit entre el grup de 55 a 58 anys –amb una reducció de 2 hores d’horari no lectiu- i el grup de 59 i 64 anys –amb una reducció de 2 hores d’horari lectiu-. La consellera ha destacat que aquesta ha estat una bona mesura.
La darrera introducció en la proposta inicial és la d’ajornar fins el proper curs el nomenament complementari del mes de juliol. El professorat que no tingui nomenament durant els mesos de juliol i agost i que no formi part de l’acord de garanties de continuïtat i que hagi prestat 9 mesos de serveis com a substitut durant el curs rebran el nomenament corresponent durant el mes de juliol, fet que els comportarà participar en els cursos de formació d’estiu. El curs actual, aquest nomenament és per al professorat que ha prestat 6 o més mesos de servei com a substitut.
Segons la titular d’Ensenyament, “l’administració pública té l’obligació d’obrir les negociacions i això és el que hem fet. Hem negociat de bona fe, amb la correcció i les normes imprescindibles. Els sindicats són lliures d’acceptar o no. Som conscients que era una de les negociacions més difícils per un sindicat i en aquest sentit els ho agraïm. Però ara hem de seguir endavant, ja que la nostra obligació és garantir un bon inici de curs escolar. I el mes de maig és quan tot ha d’estar resolt, quan hem de treballar per fer la plantilla dels centres per tal que les escoles i instituts disposin de temps per conèixer la seva plantilla”.